Elkää hyvät ihmiset pelästykö kuitenkaan - sukkien nimi tulee siitä, että ne on aloitettu hätätilassa, kun ei ollut mitään sopivaa keskeneräistä, Yllättynyt, ja piti jotain aloittaa kyläreissulla. Nappasin sitten mukaani nuo Regia-kerät ja jatkoin sukkia seuraavana päivänä Serviisissä Iinan ja Arjan kera. Malliksi valikoitui siellä sitten sama, mitä Arja oli juuri aloittanut, tosin suurin muokkauksin.

Please don't get scared anyway - the name of the socks is that kind because I have started them in a emergency. We were going to a visit and I haven't got anything suitable in progress. So I picked those Regia skeins with me. I continued the socks the next day at the knit meeting with Iina and Arja. Not until then I chose the pattern. It's the same Arja was just started. I only had to make many modifications.

6549600639_47de3059b0.jpg

Malli: Double Basket Socks, kirjasta The Little Box of Socks, Ravelryssa
Lanka:
Schachenmayr nomotta Regia Uni/Solid 8-ply/8-fädig, väri 02070,
75% villa, 25% nylon
Puikot: Addi kultapyöröt nro 3½
Koko:
39
Menekki: 100 g
Aloitettu varpaista 8 s -> 22+22=44 s
Kiilalisäyksiä 8x2,
Wendyn Gusset heel, keskellä 2 s

Pattern: Double Basket Socks from "The Little Box of Socks", in Ravelry
Yarn:
Schachenmayr nomotta Regia Uni/Solid 8-ply/8-fädig, 75% wool, 25% nylon,
colorway 02070
, total 100 grams
Needles: Addi golden circulars size 3½
Size: 39

6549597737_272445eaab.jpg

Harmittaa, että tämän langan valmistus on ilmeisesti lopetettu. Minä nimittäin tykkäsin langasta. Sehän olisi oikein mukava vaihtoehto seiskaveikalle, mutta minkäs teet. Muuten nämä nyt ovat vaan sellaiset aikasta tavalliset harmaat sukat. Mallineule teki niiden neulomisen kuitenkin mukavaksi.

I am a bit irritated that the production of this yarn has been ended. I liked it you see. Otherwise these are quite ordinary grey socks. The pattern made the knitting nice after all.

6549599891_023c36852e.jpg

Jälleen kerran totean sen, että kyllä tuo Wendyn kantapää on helppo neuloa ja se istuu jalkaan täydellisesti. Eli kyllä näistä ihan kelpo sukat tuli. =)

I have to say once more that Wendy's heel is so easy to knit and it fits perfectly. So decent socks!

Kalja on käymässä ja vaaleat piparit leivottiin illalla tyttären kanssa. Siivoillut olen tänään, tytär teki eilen suuren työn. Varusmiehen tai oikeastaan alikersantin saimme tänään jo lomille uusine merkkeineen. Hymy

Today I have made home-brewed beer, baked cookies with my daughter and cleaned a bit. We got our draftee or actually corporal home already today with his new badges.

6554132575_42843f3658.jpg

Siitä se joulu alkaa, kun kaikki lapset ovat viimeistään aattona kotona.

Then it's finally Christmas when all my children are home latest on Christmas Eve.

6554099977_1d13c6d012.jpg

Tämän tyttären tekemän komean piparkakkutalon myötä toivotan Sinulle

OIKEIN TUNNELMALLISTA JA RAUHALLISTA JOULUA!

With this gorgeous gingerbread house made by my daughter I'll wish you

A VERY MERRY CHRISTMAS!

Hepsi