Kiitos kovasti nappi-mielipiteistänne.
Napit ovat saaneet seuraavasti ääniä:

Numero 1: 27
Numero 2: 4
Numero 3: 7
Numero 4: 9

Mielenkiintoista! Nappi numero 1 eli suurempi sydännappi miellytti siis suurinta osaa teistä. Minä kuitenkin aion etsiä vielä sopivampaa nappia Lappeenrannasta torstaina ja jos en löydä, ompelen jakkuuni tuon nelosnapin. Se miellyttää minua noista eniten. Kiitos Leenalle, kun kerroit, mitä siinä oleva merkki tarkoittaa. En sitä tiennyt ennestään.

Tämä murremeemi näyttää olevan jo monessa blogissa ja ensin ajattelin, että en jaksa tuollaista. Mutta mitä useamman luin, sitä mukavammalta se alkoi tuntua. Siis näin minä (kai?) sanoisin:

1.Siskoni punainen mekko mahtuu myös minulle.
        Se mun siskon punanen mekko mahtuu mullekkii.

2. Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedonopettaja antoi?
        Tarvit siä apuu siin kirjotustehtäväs, jonka mantunope anto? 

3. Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit.
          OK, tehää sit niin kun siä ehotit.

4. Isäni äiti kertoi hakevansa meidät noin kello 17.45.
          Mummo sano, et se hakee meiät siin varttia vaille kuus.

5. Matkustinkin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta.
          Miä meninkii sit bussil Hesaa, koska myöhästyin junast.

6. Oletko nähnyt missään isoveljeni matkapuhelinta?
       Oot sä nähny missää ? kännykkää. ( Tätä en millään osannut...)

7. Ostitko sen hameen, jonka näimme viime viikolla Hennes&Mauritzissa?
      
Ostit sä sen hameen, joka nähtii viime viikol Henkas ja Maukas?

Näköjään sanon välillä miä ja siä ja välillä mä ja sä...
Toi velijuttu oli mahoton, koska mulla ei oo sisaruksia niin en tosiaan tiennyt, miten tuon sanoisin.

Sisaruksia ei ole, mutta serkkuja on. Yksi serkuistani kävi tänään meillä kylässä pitkästä aikaa vaimonsa, tyttärensä(kummityttömme) ja tämän tyttären kanssa. Mukavaa oli nähdä pitkästä aikaa. Huomenna on kummitytön syntymäpäivä. Siis

PALJON ONNEA SUVI!

Se on myös meidän hääpäivämme. 26 vuotta tulee täyteen.