Viimeinkin kuvattuna, mutta ilman niitä koristeompeleita.

903659.jpg

Ohje: Moda 4/2005, malli 17 Vihreä toppi
Lanka: Novita Mambo
Pyöröpuikko n:o 6
Menekki: reilu 300 g

Malli oli tehty toiselle langalle, siksi silmukoita piti vähän laskea. Ohjeessa S-koossa oli 112 s, minä loin lopulta 104. Neuloin myös liivin pyörönä, vaikka ohjeessa oli neuvottu tekemään etu- ja takakappale erikseen. Mamboa oli mukava neuloa, ja valmista tuli nopeasti paksulla puikolla. Tytär päätti, että koristepujotuksia ei tehdä, koska näin liivi sopii paremmin eri väristen vaatteiden kanssa. Tyytyväinen tyttö tuntuu olevan ja niin minäkin. Ainoa, mikä hiukka harmittaa, on selvä ero neulekäsialassani, kun pelkän nurjan neulominen vaihtui kädenteiden kohdalla  vuoroin oikeiksi ja vuoroin nurjiksi silmukoiksi. Yläosassa neule raidoittuu selvästi, mutta toivotaan, että se pesussa ja käytössä tasoittuu. Ja liivihän on siis ollut jo käytössä, yksi lankalenkkikin näkyy jo edessä. Kuulemma tarttui johonkin repun osaan.

Minua lahjottiin eilen. Työkaverit olivat osanneet ostaa minulle näin ihanat korvikset:

903663.jpg

Kalevalaa, nimeltään Kielo. Oma perhe jatkoi sarjaa tänään. Sain lahjakortin, jolla saan samaa sarjaa olevan kaulakäädyn. Olen vallan ihastunut tuohon sarjaan, vaikka se oli minulle ennestään ihan tuntematon. Perheen kanssa kävimme tänään yhdessä syömässä. Esikoinenkin on kotona pitkästä aikaa. Hän muisti minua lahjakortilla valitsemaani lankaliikkeeseen! Näinköhän Vihreä Vyyhti tai Menita vie voiton?

Ensimmäinen Monkey-sukka on jo valmis. Siis nyt tikuttelemaan toista ja nauttimaan tyttärieni seurasta!

Ai, että miksi minua lahjottiin? No viisikymppiä tulee täyteen maanantaina.