Kun näin tämän myssyn ekan kerran Ravelryssa, ajattelin heti, että tuota täytyy kokeilla. Se oli niin mukavan näköinen. No nyt on kokeiltu eikä huonoksi todettu, sillä toinenkin on jo aloitettu. =)

When I saw this beanie for the first time I thought at once that I want to try this pattern. It was so cosy looking. Well now I have tried it and liked it. I have already started a new one. =)

5933088563_9617651569.jpg

Malli: Capucine (Ravelryssa)
Lanka: Sirdar Peru Naturals, väri 0552 Cuzco Pink
64% villa, 31% akryyli, 5% alpakka
Puikot: Addi pyöröt nro 5½
Koko: oma pää
Menekki: 60 g
15 cm neulottu ennen yhdistämistä, sitten 6½ cm ennen kavennuksia

Pattern: Capucine (in Ravelry),
Yarn: Sirdar Peru Naturals, colorway 0552 Cusco Pink
64% merino, 31% acrylic, 5% alpaca
, 60 grams
Size: my head
Needles: Addi circulars size 5½
Knitted 15 cm before joining, then 6½ cm before shaping the crown

Myssyyn olisi voinut tehdä tupsut sekä tuohon sivuille että laelle, mutta minä tykkään siitä ihan noin, ilman tupsuja. Ihan hauska siitä tuli, ja ohje oli hyvä. Vähän neuloin myssyyn lisää pituutta, jotta siitä tuli minulle sopiva. Mutta oikeastaan se sopii monen kokoiseen päähän, lapsellekin.

I like it better without tassels and birds. I think it's nice and the pattern was good. I knitted the hat a bit longer so it fits me fine.

5933645932_1ebfac3dc9.jpg

Langan olen saanut pari vuotta sitten TiinaP:ltä. Kiitos vielä kerran Tiina! Nyt sille löytyi siis sopiva ohje. Lanka on oikein pehmeää, juuri myssyyn sopivaa. Ja värikin on niin minua.

I've got the yarn from TiinaP about two years ago. So just now I found the perfect pattern for the yarn. And it is really soft and cosy, very suitable for a hat. And the color is also so me. =)

Porin reissu tuli heitettyä ja mukavaa oli! Vanha herra jaksoi ihmeesti ja oli oikein charmantti.

We were in Pori and enjoyed the concert a lot. The old gentleman managed great and was very charming.

5946253240_e4126438e2.jpg

Vähän kyllä jäi kismittämään, kun hän ei laulanut esim. hittejään "Sex Bomb" ja "Love me tonight".

We was a bit irritated beacuse he didn't sing for example his hits "Sex Bomb" and "Love me tonight".

5945700145_0975dff7c2.jpg

Silti tuli pistettyä vähän jalalla koreasti kantritanssin askelin. =)

Despite of that we still danced a little. =)

5946266502_fc90138682.jpg

Revontuli valmistui matkalla ja pingottuu nyt tuossa lattialla. Kesäsukkia aloitin, ja eka alkaa olla jo valmis. Jospa nyt kuitenkin ensin neuloisin sen toisen Capucinen valmiiksi. Siinä voi kyllä käydä niin, että lanka loppuu kesken. Sitten pitää ehkä purkaa tai tilata lisää lankaa. Hups.

I finished The Northern Lights during the trip and the shawl is now blocking on the floor. I started summer socks and the first one is almost finished too. I still think I am going to finish the 2nd Capucine next. I am not sure do I have enough yarn. If not I have to purl or order more. Oops.

Vähän sateisen sunnuntain terkuin

With a rainy Sunday greetings

Hepsi