Illalla valmistui tämä kolmas versio ihanasta mallista. Kirkas auringonpaiste vei vähän väriä kuvista, vaikka yritinkin niitä muokkailla. Tuulikin yritti tehdä tepposiaan ja viedä huivin mennessään.

2435773041_16891df6b2.jpg?v=0

Malli: Revontuli/AnneM
Lanka: Annelta ostettu Viron liukuvärjätty villa
Pyöröpuikka: Knit Picksin pyöröpuikko 5, Harmony
Koko: n. 166 x 74 cm
Menekki: n. 140 g


2436593150_1cf36e0d64.jpg?v=0

Hassua, että joka huivista tulee vähän eri kokoinen samoilla silmukkamäärillä. Tämän neuloin puolta numeroa paksummilla puikoilla, koska tuo ruskea väriosuus tuntui hiukan paksummalta. Muilta osin lanka taisi kyllä olla ihan samanpaksuista kuin nuo edellisetkin.

2435773285_053492102e.jpg?v=0

Päätellessäni tätä huivia huomasin, että olen neulonut mallikertojen välisen silmukan väärin. Olen nimittäin neulonut sen oikealla oikein ja ohjeessa lukee selvästi, että neulo oikealla nurin. En tiedä, miten minä sen tuolla lailla väärin olen katsonut, mutta eipä se tunnu valmiissa työssä haittaavan. Jospa kuitenkin seuraavassa Revontulessa tekisin ohjeen mukaan! Näitä on siis tulossa vielä lisää!

2436593478_45fc796e82.jpg?v=0

Ensimmäistä kertaa muistin myös nimikoida työni.

2435773391_d056d367fd.jpg?v=0

Minähän olen jo aikaa sitten tilannut näitä merkkejä, mutta vasta nyt ensimmäinen niistä pääsi käyttöön.

Vallan yllättävästi minulla ei ole nyt muuta työtä kesken kuin se ikivanha torkkupeitto, josta ei kyllä tule peittoa. Siitä tulee joskus jotain muuta, pienempää.

Suunnitelmia kyllä on, Södera-sukat Esikolleni, neljäs Revontuli ties kelle, sininen Samos-takki minulle nyt ainakin ensimmäiseksi. Mitähän niistä tänään aloittaisi...