Eilen Suomen naisten taitoluistelua jännittäessämme päättelin toisen kukkamyssyni langat, ja tänään se pääsi jo ekaa kertaa vähän ulos!

Yesterday when watching Finnish figure skaters I wove the ends of my 2nd Bloom. And today it  was already allowed to go out for the first time! 

4300633450_b69563faf4.jpg

Malli: Bloom, Veruschka (Ravelry-linkki)
Lanka: Novita Tempo, väri 069
65% villa, 35% akryyli

Puikot: Addi pyöröt nro 6
Koko: medium, poimittu + lisätty 110 s
Menekki: 140 g

 Pattern: Bloom by Veruschka ( Rav-link)
Yarn:
Novita Tempo,
colorway 069,
65% wool, 35% akryl, 140 grams
Needles: Addi circulars size 6
Size: medium, picked + increased 110 st

4299885587_d769687c25.jpg

Halusin tästä löysemmän kuin siitä edellisestä ja onnistuin. Tykkään! Tämä ei ainakaan lyttää hiuksia kasaan. Hymy Malli on siitä mainio, että tuon poikittain neulotun kaitaleen jälkeen voi poimia/lisätä sen verran silmukoita kuin haluaa. Tässä on nyt se 10 enemmän kuin edellisessä.

I wanted to make this Bloom a bit looser than the other and I managed. I like! This one doesn't anyway press my hair flat. Hymy The pattern is great. After the cuff you can pick/increase so many stitches you need to. There is now ten more in this Bloom than in the first one.

Tempo ei ole yhtä mukavaa neulottavaa kuin tuo KnitPicks Swish Bulky, mutta menettelee. Valmiista jäljestä tykkään, mukavan rouheaa eikä silti kutita.

Tempo is not so nice knitting than KnitPicks Swish Bulky but it is good enough. I like the result, it is nice and rough but however it isn't itchy.

Ongelma on vain se, että tytärkin tahtoi tällaisen. Tarjosin hälle sitä punaista, kun tämän isomman haluaisin pitää itse. Mutta tytärkin tahtois tän isomman. Pitääkö minun siis neuloa vielä yksi?

I have still a problem. My daughter wanted also this kind of a hat. I offered her the red one, because I want to keep this bigger one myself. But the daughter would also like to have this one. Should I knit still one more?

4299885225_becd82b115.jpg

Kuopus pelaa parhaillaan Pajulahdessa. Tällä kertaa en lähtenyt mukaan vaan seuraan pelin tilannetta netissä. Tiukkaa tuntuu olevan. Huh, jännittää enemmän täällä kotona kuin jos olisin siellä kaukalon laidalla...

My lastborn is playing hockey right now in Pajulahti. This time I didn't go with the team but I am watching the game standing in the net. It seems to be tough. Phew, I am much more nervous than I would have been there...

Sunnuntai-illan terveisin

with Sunday evening greetings

1253945891_img-d41d8cd98f00b204e9800998e