6089094542_9825d3311e.jpg

Malli: Earth & Sky, Stephen West, Ravelryssa
Lanka: Wollmeise 100% merino väri Hollerstaud'n WD,
Wollmeise Sockenwolle Twin, 80% villa, 20% nylon,
värit Himbeere ja Am kalten polar WD
Puikot: Knit Picks pyöröt nro 3½
Koko:
Medium, 150 x 50 cm
Menekki: 160 g

Lisää kuvia

Pattern: Earth & Sky by Stephen West, in Ravelry
Yarn:
Wollmeise 100% merino, colorway Hollerstaud'n WD,
Wollmeise Sockenwolle Twin, 80% wool, 20% nylon,
colorways Himbeer and Am kalten polar WD, total 160 grams
Needles: Knit Picks circulars size 3½
Size: Medium, 150 x 50 cm
More pics

6089095420_3500cf263c.jpg

Tämä huivi on Stephen Westin ensimmäinen Mysteeri KAL eli "Neulotaan yhdessä"-projekti. Lisää on kuulemma luvassa. Ensimmäinen vihje julkaistiin 1.8. ja viimeinen 22.8. Viimeisessä vihjeessä oli kaksi vaihtoehtoa, ja minä valitsin sen ensimmäisen parilla raidalla höystettynä. En osannut aloittaa raitoja oikealla kerroksella, jotta olisin saanut kunnon harjanteet oikealle puolelle. Nyt ne ovat nurjalla, mutta meneehän tuo näinkin.

This shawl is Stephen West's first Mystery KAL aka "Knit along" -project. More will be in for, I've been told. The 1st clue was published 1st of August and the last one 22nd of August. There were two alternative options in the last clue and I chose the first one with a couple of stripes.

6088545419_989467c1be.jpg

Tuttuun tapaani annoin tämänkin huivin hetkisen lillua huuhteluainevedessä, mutta en pingottanut sitä. Levitin vain lattialle pyyhkeiden päälle. Reunat pysyivät näin suorempina, kun ei niissä mitään pykälää pitäisi ollakaan. Kun huivi lepäsi lattialla, kuopus totesi, että tuossa huivissa on sentään jotain ideaa verrattuna kaikkiin niihin edellisiin. Sitten vielä lisäsi, että olisiko tuota pitänyt sanoakaan, kun nyt minä varmaankin ihan "leijun". Hymy Vähän minua harmitti kertoa, että tämä huivi onkin miehen suunnittelema...

I put also this shawl into a water with fabric softener but I didn't block it actually. I just spread it on the towels. When the shawl lied on the floor my Lastborn praised it a bit and said that there is at least some idea in that shawl otherwise than in my previous shawls. Then he still added that he shouldn't have to say that because it made me float. Hymy I was a bit irritated when I had to confess that the designer of this shawl is a man...

6089089050_65e6b1cc95.jpg

Kai tässä sitten on ideaa. Kyllä minäkin tykkään, mutta en silti tiedä, pidänkö huivi itse vai löytyykö sille arvostavampi koti jostain. Periaatteessa tykkään pienemmistä huiveista, vaikkei tämäkään liian iso ole. Kiva tätä oli neuloakin. Wollmeise on ihanaa lankaa, edelleenkin, ja mielenkiinto pysyi yllä koko ajan. Stephen on mainio suunnittelija. Hänen malleissaan on aina jokin juju, joka tekee siitä hänelle tyypillisen.

Probably there is some idea in this one. I like it too but I still don't know if I keep it myself or not. I prefer smaller shawls even though this one isn't too big at all. I liked to knit it too. Wollmeise is lovely yarn and the pattern was interesting all the time. Stephen is a great designer. There is always some snag in his patterns and that makes it typical for him.

Toinenkin huivi valmistui eilen ja lepää nyt pingotettuna lattialla. Siitä lisää sitten seuraavalla kerralla.

I finished also another shawlette yesterday and it lied now blocked on the floor. More about it next time.

Ai niin, ja se toinen odotettava asia, mistä minun piti kertoa edellisessä postauksessa, on reilun kuukauden päässä. Sama pää kesät ja talvet, niin unohdin mokoma. Minä ja ystäväni olemme ekaa kertaa lähdössä koko viikonlopuksi neulomaan hyvässä seurassa. Päivölään, juu. Nauru Tuskin maltan odottaa!

I forget to tell the another thing I am waiting for. Me and my friend are going to knit the whole weekend with a good company in October. For the first time. I can hardly wait!

Sunnuntai-illan pilvisin terkuin

With Sunday evening's cloudy greetings

Hepsi