Työt ovat siis alkaneet, ja sen heti päivitystahdissa huomaa. Neulottu on kyllä ja vähän virkattukin.

The work has started and you can see it in this blogging. I have still knitted and also a bit crocheted.

Reilu vuosi sitten neulottuihin sukkiin oli ilmestynyt reiät kantapäihin. Kahteen pariin, mutta vain toiseen sukkaan. Eikä keskelle vaan toiseen laitaan. Mahtaa mulla olla terävät kantapäät vai liekö jääneet rasvaamatta ja karheuttaan ovat sukkia kuluttaneet. =) No hätäkös tuossa. Molemmista sukista tykkään kovasti, mutta parsimista en rakasta. Siispä tartuin virkkuukoukkuun ja tekaisin paikat.

I found two holes in the heels of the socks I knitted over a year ago. In two different  pairs but only in the other sock. And not in the middle of the heel but on the other side. I might have sharp heels or I haven't oiled my heels enough. =) Well no panic. I like both socks a lot but don't like darning. So I took my hook and crocheted patches.

6066210980_a7e2b7ecd3.jpg

6066205030_03a51610b5.jpg

Kyllä ne mulle kelpaa!

They are good enough for me!

Mysteerihuivin kolmas vihje on neulottu. Neljäs vihje ilmestyy kai huomenna. Ja toinen tekeillä oleva huivi alkaa pian olla loppupuolella. Jospa vaihteeksi neuloisi vauvannuttua.

I have finished the 3rd clue of the Mystery shawl. The 4th clue will be published tomorrow, I think. And the other shawlette in progress is nearly finished. Maybe I'll knit the baby coatee for a change.

Viime viikolla ostin uuden lelun. Nyt on sitten kova vertailu käynnissä, onko vanhassa vara parempi, vai kuin?

I bought a new toy last week. Now I am just doing the comparison which one is better, the old one or the new one.

6064756523_524df24765.jpg

Toistaiseksi puntit on aika tasan. Mutta on tässä Nikonissa videotoiminto, jota tuli jo testattua torstaina kuopuksen sotilasvalatilaisuudessa. Ihan kiva.

For now they are quite equally. But there is a video function in Nikon and I have already tried it on Thursday when my Lastborn took his military vow. Nice.

Minua on myös taas muistettu. Kiitos Oranssi! Olen otettu.

I have also got again an award. Thanks Oranssi! I'm pleased.

1313928509_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tässä täytyy vastata 10 kysymykseen.

1. Suosikkiväri: Keväänvihreä, lämmin ruskea, turkoosi
2. Suosikkieläin: Kissa
3. Suosikkinumero: 7
4. Suosikki alkoholiton juoma: lakritsatee
5. Facebook vai Twitter? Ei kumpikaan, mutta naamakirjassa olen
6. Intohimosi: Neulominen
7. Saada vai antaa lahja? Ehdottomasti antaa
8. Suosikkikuvio: Tähti
9. Suosikkiviikonpäivä: Lauantai
10. Suosikkikukka: Jaa-a, vaikka kielo

I have to answer  10 questions.

1. Favourite color: Spring green, warm brown, turquoise
2. Favourite animal: Cat
3. Favourite number: 7
4. Favourite non-alcoholic drink: liquorice tea
5. Facebook or Twitter? Neither but I'm in Facebook
6. My passion: Knitting
7. To give or get a present? Absolutely to give
8. Favourite figure: Star
9. Favourite day of the week: Saturday
10. Favourite flower: Well, maybe lily of the valley

Ihanan rentouttavan viikonlopun jälkeen on taas mukava mennä huomenna töihin. Ja nyt me miehen kanssa olemme viikot ihan kaksin (jos ei kissaa lasketa Silmänisku), kun tytär palasi taas opiskelujensa pariin ja kuopus on armeijan harmaissa. On siihen totuttelemista.

After a lovely relaxing weekend it's nice to go to work tomorrow. And now there are just two of us (if you don't count our cat Silmänisku) me and my hubby home the weekdays. Because the daughter went back to the college and the Lastborn is in the army. We have to get used to it.

Mukavaa alkavaa viikkoa myös sinulle!

I wish you too a cosy beginnnig week!

toivottelee

Hepsi