Eipä ihan lauantaina toinen kauluri valmistunut. Sen verran oli muuta puuhaa. Eilen sain viimeiset kerrokset neulottua ja langat pääteltyä, kun katsoimme tyttären kanssa elokuvaa.

I didn't manage to finish this warmer on Saturday. I was so busy with other things. Yesterday I knitted the last rounds when I watched one movie with my daughter.

8063452357_71750d79ac.jpg

Malli: Oma Hepsin kauluri hieman muokattuna, Ravelryssa
Lanka: Titan Wool Superwool, värit sininen 9509 ja harmaa 303
100% merino, 90 m/50 g
Puikot: pyöröt nro 4
Size: mies
Menekki: n. 165 g
Silmukoita 104

Pattern: My own Hepsi's neck-warmer with some modifications, in Ravelry
Yarn: Titan Wool Superwool, colorways blue 9509 and gray 303
100% merino, 90m/50grams
Needles: Knit Picks Harmony circulars size 4
Size: men
How much: 165 grams
104 sts

Tylsyyden välttämiseksi tein tähän nuo palmikot, ja nehän antavat myös mukavan ilmeen kaulurille. Kaksivärisyys johtuu siitä, että tämä söikin yllättävän paljon lankaa. Huomasin jo varhaisessa vaiheessa, ettei kaksi kerää riitä alkuunkaan. Mutta kuopus tykkää. Ja se on pääasia.

I made those cables to avoid the boredom and they make the warmer look cosy. I have to use two colors because I noticed that I didn't have enough the blue one. And it looks nice too and my Lastborn likes it and that's the main thing.

8063453625_11f1106aa4.jpg

Kauluria voi pitää käännettynä tai sitten näin suorana, jolloin se riittää hyvin lämmittämään myös leukaa.

You can wear the neck-warmer turned or straight like this so it warms also your chin.

8063455341_23d7a14077.jpg

Lanka on kuin unelmaa, aivan ihanaa, pehmeää kuin mikä. Rakastan merinoa! Tätä en ennättänyt kastella enkä pingotella, kunhan reunaa vähän silitin suoraksi. Pingotus olisi avannut palmikkoa ja tasoitellut pintaa, mutta nyt saa kelvata noin. Parhaillaan kauluri on jo matkalaukussa lentokoneen ruumassa matkalla kohti Itävaltaa. Eli tämän kuopus otti mukaansa, ja se harmaa jäi kotiin lohduksi minulle, kun nyt nuorimmainenkin lähti kotoa... Itku

The yarn is like a dream, so soft. I haven't time to block this one. I just ironed it a bit so I got the edges straight. Currently the neck-warmer is already in the suitcase in the hold going to Austria. So the Lastborn took this one with him and left the gray one home to comfort me... Now my youngest kid has also left home...

Luulenpa, että neulon kaulureita vielä muutaman lisää, kunhan nyt ensin saan nuo sukat valmiiksi. Ja kyllähän nyt jo taas tekisi mieli jotain suurempaakin neuloa. Pitääpä selata Ravelryn jonoa...

I think I am going to knit some neck-warmers more but first I'll finish the socks. And it would also be nice to start some bigger project again. I have to browse my Ravelry queue...

Maanantaiaamun sadeterkuin,

With Monday morning rain greetings,

Hepsi